20 Mart 2015 Cuma

Dr. David Burns "İyi Hissetmek"

2015 yılına girdik gireli hiç yazı yayınlamamışım. Bu yaptığım vefasızlık mı kolaya kaçmak mı bencilleşip sevdiğim kitaplar bana kalsın demek mi bilmiyorum. Belki hepsi belki hiçbiri ama ne kadar zaman geçerse geçsin buradan kopamadığım bir gerçek. Uzun aralar da versem burası benim yuvam :)
  • İyi hissetmek 5-6 yıl kadar önce kitapçıda sürekli gözüme çarpardı, o zamanlar kişisel gelişime meraklı olmama rağmen elim gitmemişti alıp okumamıştım bu kitabı. İlerleyen yıllarda da edebiyata yöneldim bana okuma alışkanlığı kazandıran bu tip kitaplardan uzak durdum. Biraz da peşin hükümlü davranmaya başladım :) 
  • Bir iki ay önce kuzenimin okuduğunu görüp biraz inceleyince aslında bildiğimiz türden kişisel gelişim kitaplarıyla alakası olmadığını bir bibliyoterapi kitabı olduğunu gördüm.
  • İyi hissetmek, amerikan tarzı, şişirilmiş ve geçici yüreklendirmeler içeren bir kitap değil.
  • Bilimsel temellere dayandırılarak hazırlanmış bir kitap.
  • Kitap, giriş bölümünde okuyucuya "Bilişsel Terapi" ve depresyon hakkında bilgi veriyor.
  • Yapılan çalışmaların sonucunda; depresyon teşhisi bulunan kişilerin %70'i yalnızca bu kitabı okuyarak (antidepresan kullanmadan) iyileşmişler, depresyon belirtileri tamamen yok olmuş.
  • Hastalar İyi Hissetmek'i okuduktan sonra belirgin olarak daha pozitif tutumlar ve düşünce kalıpları geliştirmişler.
  • Kitapta, gerçekten depresyonda olup olmadığınızı öğrenebilmeniz için güvenilir bir duygudurum ölçme aracı olan "Burns Depresyon Ölçeği" mevcut. Giriş bölümümün ardından bu ölçeği doldurarak depresyonunuzun olup olmadığını varsa şiddetini anlayıp kitabı okumaya devam edebilirsiniz.
  • Kitabın en sevdiğim yanı "Kendini Harekete Geçirme Teknikleri" adı altındaki uygulamalar,programlar ve formlar oldu. Günlük aktivite programı, erteleme karşıtı form, işlevsel olmayan düşüncelerin günlük kaydı adı altında birçok teknik var.
  • Yani duygudurumunuzu derecelendirip, iyi hissetmelisin diyerek noktayı koymuyor gerekli olan çözüm, teknik ve yöntemleri öğreterek okuyucuyu uygulamaya geçiriyor.
  • Ben oldukça keyif aldım ve birçok etkisini gözlemledim. Bitirip rafa kaldırılacak bir kitaptan ziyade başucunuzda tutup ihtiyaç duydukça destek alabileceğiniz bir kitap :)

Hiç yorum yok: